Організація методичної роботи в училищі
Організаційним та об'єднуючим центром методичної роботи з педагогічними працівниками є методичний кабінет училища. Основною метою діяльності методичного кабінету є створення інформаційно-методичної бази для викладачів та майстрів виробничого навчання, удосконалення їхньої професійної майстерності та самоосвіти.
Основниминапрямками роботи методичного кабінетуучилищає:
Створення комплексу навчально-методичного забезпеченнянавчально-виховногопроцесу.
Впровадження в навчально-виховний процес досягнень педагогічної науки і практики, досягнень науки і техніки, передового педагогічного досвіду.
Вивчення та аналізнавчально-програмної документації, унесення необхідних змін та доповнень.
Ознайомлення педагогічних працівників з новинками наукової, методичної, педагогічної літератури, наочними посібниками, технічними засобами навчання.
Удосконалення матеріально-технічної бази методичного кабінету, поповнення кабінету навчально-методичними посібниками, методичними розробками та іншими методичними матеріалами.
Надання допомоги педагогічним працівникам в розробці навчальних планів і плануючої документації.
Участь у підготовці проведення атестації інженерно-педагогічних працівників.
Надання методичної допомоги молодим та малодосвідченим викладачам та майстрам в/н.
Активізація видавничої діяльності викладачів.
Для втілення основних напрямків роботи методичного кабінету використовуються колективні та індивідуальні форми роботи. З метою проведення навчальної та методичної діяльності, підвищення професійної майстерності, впровадження досягнень педагогічної науки, ефективності застосування сучасних форм, методів та засобівнавчання в училещі створено 5 методичних комісій. Керівництво роботою методичних комісій здійснюють голови комісій, які обираються з найбільш компетентних викладачів, майстрів виробничого навчання.
Визначення змісту, форм і методів роботи комісій залежить від конкретних умов роботи училища та здійснюється з урахуванням індивідуальних можливостей викладачів. План роботи розробляється на навчальний рік за результатами попередньої діяльності педагогічного колективу та на основи аналізу підсумківої професійної компетентності педагогічних працівників. На практичних та теоретичних семінарах і педагогічних читаннях обговорюються актуальні педагогічні проблеми, система роботи кращих педагогічних працівників, заслуховуються доповіді та інші матеріали з окремих питань педагогічної теорії та практики.
Методичні комісії
У нашому училищі створено та працюють 5 методичних комісій:
- методична комісія викладачів суспільно-гуманітарних дисциплін (голова комісії Щербіна О.П., спеціаліст І кваліфікаційної категорії);
- методична комісія викладачів природничо-математичних дисциплін (голова комісії Фролова В.О., спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії);
- методична комісія викладачів професійно – теоретичної та практичної підготовки (голова комісії Сухініна Г.І., спеціаліст вищоїк валіфікаційної категорії );
- методична комісія викладачів загально – професійної підготовки (голова методичної комісії Богданович В.І., спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії);
- методична комісія класних керівників (голова комісії Вальциферов А.Г., спеціаліст І кваліфікаційної категорії).
Керівництво роботою методичних комісій здійснюють голови методичних комісій, які обираються з найбільш компетентних викладачів, майстрів виробничого
навчання та призначаються наказом директора училища. Керівники закладу є членами методичних комісій відповідно до профілю їх викладацької діяльності.
Методичні комісії – це основна організаційна форма методичної роботи в нашому училищі. Діяльність методичних комісій безпосередньо впливає на підвищення якості навчання і виховання учнів, ефективність застосування сучасних форм і методів навчання, професійний ріст і методичну майстерність педагогічних працівників, впровадження досягнень педагогічної науки і передового досвіду в навчально-виховний процес.
Головним змістом в роботі методичних комісій є удосконалення змісту, організації і методики теоретичного і виробничого навчання з метою здійснення органічного зв’язку загальноосвітньої і професійної підготовки учнів училища.
Особлива увага приділяється питанням підвищення якості навчально-виховного процесу, вивченню сучасних технологій навчання і виховання, організації самостійної навчально-пізнавальної діяльності учнів, розвитку навичок високого рівня, творчих здібностей.
Робота методиста з методичними комісіями в нашому училищі передбачає:
- надання методичних рекомендацій щодо планування та змісту роботи методичних комісій;
- організація роботи по оновленню та створенню навчально-методичного забезпечення навчально-виховного процесу;
- впровадження в навчально-виховний процес досягнень педагогічної науки і практики, передового педагогічного досвіду;
- ознайомлення педагогічних працівників з новинками наукової методичної, педагогічної літератури, наочними посібниками, технічними засобами навчання;
- надання допомоги педагогічним працівникам в розробці навчальних планів та плануючої документації;
- участь у підготовці проведення атестації педагогічних працівників методичної комісії;
- надання методичної допомоги молодим та малодосвідченим викладачам і майстрам виробничого навчання методичної комісії;
- методична допомога в організації конкурсів, олімпіад, предметних та професійних тижнів, поза навчальних виховних заходів, які проводять члени методичних комісій;
- аналіз стану та результатів роботи методичних комісій;
- координація та контроль роботи методичних комісій;
- створення бази матеріалів роботи методичних комісій.
Ця робота проводиться систематично з використанням різних форм та методів методичної роботи.
Форми методичної роботи
- Школа передового педагогічного досвіду;
- кола молодого спеціаліста (професійної адаптації);
- школа педагогічної (професійної) майстерності;
- творча група;
- оперативно-методичні наради;
- семінари;
- психолого-педагогічні семінари;
- методичні наради;
- методичні комісії;
- науково-практичні конференції;
- творчий звіт;
- творчий портрет ПЕДАГОГА;
- робота над індивідуальною науково-методичною темою (проблемою);
- підготовка рефератів, доповідей, повідомлень;
- робота над колективною науково-методичною проблемою (темою);
- педагогічна виставка;
- групові (індивідуальні) консультації;
- захист інноваційного проекту;
- аукціони педагогічних ідей;
- дидактичні ігри;
- бесіди;
- дебати;
- дискусії;
- ділові ігри;
- педагогічні читання;
- лекторії;
- читацькі конференції;
- педагогічні консиліуми;
- круглі столи;
- педагогічні посиденьки;
- наставництво;
- стажування;
- конкурси;
- предметні тижні, декади;
- дні вдкритих дверей;
- методичні дні;
- відкриті уроки;
- взаємовідвідування уроків;
- панорама методичних новинок;
- книжкова виставка;
- вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду та інноваційних педагогічних технологій;
- аукціон;
- методичний фестиваль;
- методичний турнір;
- фестиваль педагогічних ідей та знахідок;
- рольова гра;
- мозковий штурм;
- педагогічні дискусії та дебати;
- аналіз педагогічних ситуацій;
- тренінги;
- самоосвіта;
- декади викладачів, методистів;
- педагогічні мости;
- години спілкування;
- методична палітра;
- декада старших викладачів;
- декади авторських уроків;
- спільні засідання методичних комісій з роботодавцями;
- вирішення педагогічних ситуативних завдань.